2009. február 23., hétfő

Diétás Ischler




Nagyon finom lett, annak ellenére, hogy annyira nem szép:)
Hozzávalók
  • 4 g édesítőpor 14 kcal
  • 80 g vaj 144 kcal
  • 112 g liszt 379 kcal
  • 40 g dió 261 kcal
A töltéshez használhatunk málna, fekete ribizli, szilva vagy barackdzsemet
A bevonathoz én 2 (200 g) tábla boci étcsokit használtam, mert csak ilyet kaptam de a legjobb ha minimum 65% kakaótartalommal rendelkező csokit használunk pl. Lindt.
Összesen: 103 g ch, 1398 kcal
1 db málnás dzsemmel = 425 kcal, szénhidrát = 37 g
1 db fekete ribizlis diétás dzsemmel: 415 kcal , szénhidrát = 34 g
Ez csak megközelítő érték mivel nekem kimaradt egy kevés tészta!


Elkészítés

1. Először a tésztát készítem el. A diót ledaráltam, én braun aprítóval, ha nincs lehet kézivel, vagy elég ha durvára törjük a sodrófával, de minél jobban törjük össze. Ezután a tészta összes összetevőjét a tála teszem és összegyúrom. Amint összeállt kész is! Ne gyúrjuk túl, mert törni fog. Fóliázom és 10 percre bedobjuk a hütőbe.
2. 10 perc letelte után kiveszem kinyújtom kb. 3 mm vastagságúra és egy kerek kb 70-85 mm átmérőjű szaggatóval kiszúrom. Én üvegpohárral csináltam mert nem kaptam sehol korongot és nekem sincs:S Összesen 8 korongot szúrtam ki és enyhén kivajazott sütő hátlapra tettem.
3. A sütőt előmelegítem 200 C-ra és 5-10 perc alatt kisütöm. Arra kell vigyázni ha már kicsit megpirul vegyük ki különben nagyon kiszárad. Nekem 8 perc alatt sült meg.
4. Teljesen kihűtöm a korongokat és csak ezután kenem meg és ragasztom össze őket a dzsemmel. Az így betöltött ischler-eket 1 napig állni hagyom.



5. 1 nap után jön a bevonás. A csokit vízgőzön olvasztottam fel kora reggel így egész nap finom csokiillat járta be a lakást. A kanálkámmal amivel dolgoztam ráolvasztottam a csokit és délután ezt nyalogattam a kötelező étcsoki gyanánt:D
Én nem találtam túl sűrűnek a csokit, de ha valaki így jár egy kevéske olajjal hígíthatja, de ezt nagyon jól el kell keverni, különben csíkos lesz. Ezután hagyjuk megszáradni és készen is van! Nagyon fini!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése